manipulator komponent służący do łapania obiektów oraz zarządzania zawartością statku.
"manipulator_range"Zasięg manipulatora
"manipulator_slot"Złapany obiekt
grab()Złap obiekt znajdujący się w pobliżu manipulatora
grab(x, y, z)Złap obiekt znajdujący się w pobliżu współrzędnych [x, y, z]
release()Wypuść trzymany obiekt
attach(hub_id, slot_id)Załaduj trzymany obiekt do statku hub_id do slotu slot_id
detach(hub_id, slot_id)Wyjmij obiekt ze statku hub_id ze slotu slot_id do manipulatora
repulse(x, y, z, power)Rzuć obiektem z siłą power (0-1, domyślnie 1) w kierunku [x, y, z]. Pozwala uzyskać niewielką prędkość na zasadzie odrzutu. Przydatne w przypadku uszkodzenia silnika.
"manipulator grab"Łapie obiekt:
"manipulator grab": {
target: "id manipulatora",
position: [ x, y, z ]
} -> {
id: "id manipulatora",
manipulator_slot: {
id: "id złapanego obiektu"
}
}
"manipulator release"Wypuszcza obiekt:
"manipulator release": {
target: "id manipulatora"
} -> {
id: "id manipulatora"
}
"manipulator attach"Przyłącza obiekt:
"manipulator attach": {
target: "id manipulatora",
hub: "id statku",
slot: slot statku
} -> {
manipulator: {
id: "id manipulatora"
},
hub: {
id: "id statku"
},
slot: slot statku,
object: {
id: "id przyłączonego obiektu"
}
}
"manipulator detach"Odłącza obiekt:
"manipulator detach": {
target: "id manipulatora",
hub: "id statku",
slot: slot statku
} -> {
manipulator: {
id: "id manipulatora"
},
hub: {
id: "id statku"
},
slot: slot statku,
object: {
id: "id odłączonego obiektu"
}
}
"manipulator repulse"Rzuca obiektem
"manipulator repulse": {
target: "id manipulatora",
energy_source: "id baterii",
power: sila rzutu,
direction: [x, y, z]
} -> undefined