Moduł common
Moduł ten zawiera funkcje przydatne przy pracy z obiektami w grze
common.get(x)
Znajduje obiekt z tablicy objects.
x może być obiektem, identyfikatorem obiektu lub jego fragmentem
np. get('31') zwraca pierwszy obiekt którego id zaczyna się od 31
common.uid()
Generuje losowy identyfikator zgodny z formatem używanym w grze (16 znaków szesnastkowo).
common.walk(start, dict, full)
TODO: ?
common.dict_to_array(dict)
Konwertuje taki obiekt:
{ id1: {id: "id1", something: 1}, id2: {id: "id2", something: 2} }
na taką tablicę:
[ {id: "id1", something: 1}, {id: "id2", something: 2} ]
common.get_root(x)
Zwraca główny obiekt rodzica
Zobacz też: .parent
common.get_position(x)
Zwraca pozycję obiektu, biorąc pod uwagę hierarchię (np. zwraca pozycję statku po podaniu dowolnego komponentu)
common.get_position(x, pos)
Analogicznie, do ustawiania pozycji
common.rnd11()
Zwraca losową liczbę od -1 do 1
common.rnd1()
Zwraca losową liczbę od -1 do 1
common.rnd_snd()
TODO: ?
return (Math.random()+Math.random()+Math.random())*2-3;
common.rnd(mean, stddev)
TODO: ?
return rnd_snd() * stddev + mean;
common.rnd_exp(min, max)
TODO: ?
Math.exp(min + (max - min)*Math.random())