Moduł common

Moduł ten zawiera funkcje przydatne przy pracy z obiektami w grze

common.get(x)

Znajduje obiekt z tablicy objects. x może być obiektem, identyfikatorem obiektu lub jego fragmentem np. get('31') zwraca pierwszy obiekt którego id zaczyna się od 31

common.uid()

Generuje losowy identyfikator zgodny z formatem używanym w grze (16 znaków szesnastkowo).

common.walk(start, dict, full)

TODO: ?

common.dict_to_array(dict)

Konwertuje taki obiekt:
{ id1: {id: "id1", something: 1}, id2: {id: "id2", something: 2} }
na taką tablicę:
[ {id: "id1", something: 1}, {id: "id2", something: 2} ]

common.get_root(x)

Zwraca główny obiekt rodzica
Zobacz też: .parent

common.get_position(x)

Zwraca pozycję obiektu, biorąc pod uwagę hierarchię (np. zwraca pozycję statku po podaniu dowolnego komponentu)

common.get_position(x, pos)

Analogicznie, do ustawiania pozycji

common.rnd11()

Zwraca losową liczbę od -1 do 1

common.rnd1()

Zwraca losową liczbę od -1 do 1

common.rnd_snd()

TODO: ? return (Math.random()+Math.random()+Math.random())*2-3;

common.rnd(mean, stddev)

TODO: ? return rnd_snd() * stddev + mean;

common.rnd_exp(min, max)

TODO: ? Math.exp(min + (max - min)*Math.random())